Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Κοινή γνώμη

26 Μαρτίου 2014


Από μικρός είχα μία περίεργη αίσθηση… Σαν να μην ταίριαζα πολύ με αυτόν τον κόσμο, σα να μην υπήρχε ικανοποιητική συμβατότητα ανάμεσα στον τρόπο σκέψης μου και σε αυτό που λέμε «κοινή γνώμη». Πάντα πίστευα πως η «κοινή γνώμη» ήταν το χειρότερο τσιτάτο που ανακαλύφθηκε ποτέ για να κατευθύνονται ζωές ανθρώπων. Εδώ καλά καλά δεν μπορούν να βρεθούν δυο άνθρωποι να έχουν παρόμοιες γνώμες, κι εμείς καταλήξαμε πως παρόλα αυτά όλοι μαζί οι πολλοί, οι πάμπολλοι, συμφωνούν σε άπειρα πράγματα, κι όλα αυτά τα περικλείει η «κοινή γνώμη».
Ποιοι εκφράζουν την «κοινή γνώμη»? Μα είναι σαφές… Οι έχοντες «κοινό νου». Συχνά λοιπόν αισθανόμουν πως υπάρχει ο νους μου και ο κοινός νους. Δύο μόνο μυαλά γέννησε η πλάση, που είναι και πολύτεκνη. Μόνο το δικό μου και το άλλο, τον «κοινό νου».
Και πού και πού στρέφω το κεφάλι προς το ουρανό να προσδιορίσω από ποιο μέρος του ορίζοντα με ρίξανε με αλεξίπτωτο σε αυτόν τον εδώ τον κόσμο… Εμένα δεν με έφερε πελαργός. Είναι ξεκάθαρο. Αλεξίπτωτο με έφερε. Και δεν ξέρω πού ακριβώς είχε στόχο να με οδηγήσει, αλλά ήμουν και παχουλοσικάτο μωρό, και δεν άντεξαν πολύ και τα «χαλινάρια» του αλεξίπτωτου και βρέθηκα να σωριάζομαι στη Νύμφη του Θερμαϊκού, με το πέπλο της από πάνω μου ριγμένο, να μην μπορώ να πάρω ανάσα… Αυτός από το άλλο σύμπαν φταίει.. Αυτός που αποφάσισε να μου δέσει ένα αλεξίπτωτο στους ώμους και να με σπρώξει στο κενό χωρίς προηγουμένως να έχει σκεφτεί να αντικαταστήσει το μυαλό μου, τον νου μου… Άφησε τον ίδιο, αυτόν που μπορεί να λειτουργούσε ικανοποιητικά για εκεί που βρισκόμουν πριν, αλλά εδώ που ήρθα προς τα τέλη της δεκαετίας του 70, δεν φαίνεται να μου χρησίμευσε και πολύ… Εδώ είναι mainstream ο κοινός νους, η κοινή γνώμη, οι κοινοί φίλοι και το κακό συναπάντημα. Μάταια πασχίζω να βρω κάτι κοινό να με κάνει να ενσωματωθώ. Κοινοτοπίες θα μου πεις. Ίσως.
Αν και εγώ έχω ατοπία. Με τη βούλα. Με ιατρική συνταγή.
Ζητούνται δότες κοινού νου. Εχεμύθεια εγγυημένη. Αν βρεθούν συμβατοί δότες και είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουμε σε μεταμόσχευση, παρακαλούνται να μεταλαμπαδεύσουν και όλη την κοινή γνώμη που αποκόμισαν όλα αυτά τα χρόνια.
Πολύ θα με εξυπηρετήσετε. Θα σας το χρωστάω. Και είμαι αξιόπιστος συνομιλητής. Φερέγγυος. Δεν χρωστάω πουθενά, πέρα από συναισθηματικές καταθέσεις οικείων ανθρώπων που με αγάπησαν. Ζητούνται δότες. Πληροφορίες εντός.    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου